به گزارش مدرسه ها به نقل ازخبرگزاری فارس،
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و
ارتقای فعالیتهای تربیتبدنی و ورزش دانشآموزان دختر کشور با اولیت مدارس
ابتدایی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انجام فعالیتهای تحرکی و ورزشی
برای پسرها از حیث محیطهایی که در شهرها و مدارس داریم، یک مقدار
مناسبتر است؛ از سالها پیش طرح محرمسازی فضاهای آموزشی را در دست کار
بود یعنی مدارس دخترانه بهگونهای پوشیده و استتار شود که دختران در مدرسه
بتوانند قدری آزادانهتر به ورزش و فعالیتهای ورزشی بپردازند.
وی افزود: متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل گسترش
برجهای چند طبقه به ویژه در شهرهای بزرگ که کاملاً مشرف بر مدارس هستند،
قدری از فعالیتهای تربیتبدنی ما مانند طرح محرمسازی را تحتالشعاع قرار
داده است.
بطحایی ادامه داد: امیدوارم با طرحی که آموزگاران
دوره ابتدایی در مدارس دخترانه تحت آموزشهای مقدماتی تربیتبدنی قرار
میگیرند و به موازات آن با همکاری سایر دستگاهها به ویژه شهرداریها و
بخشهایی که فضاهای تربیتبدنی را در اختیار دارند، اولویت اول برای ورزش
دختران باشد؛ به خصوص صبحها که معمولا سالنها تعطیل است و مورد استفاده
قرار نمیگیرد، بتوانیم با تفاهمنامهای که با آموزش و پرورش منعقد
میشود، از این فضاها استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: به هر حال این را باید تأکید کنم
آموزش و پرورش با محدودیت بسیار زیادی در این زمینه مواجه است و
دانشآموزان امروز که نسل آینده هستند به شدت نیازمند این نوع فعالیتهای
ورزشی هستند و امیدوارم با حرکت سایر دستگاهها و اختصاص سالنهای ورزشی،
بخشی از این نقیصه را جبران کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود معلم ورزش گفت:
هدف اصلی این طرح در کوتاه مدت، کمبود معلم ورزش است یعنی آموزگاران پایه
با مهارتهای تربیتبدنی آشنا میشوند تا بتوانند تا زمانی که ما معلم
تربیتبدنی متخصص را بفرستیم، ساعت درس تربیتبدنی را با بچهها اصولی کار
کنند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دوره آموزشی معلمان
پایه در تابستان برگزار میشود و حدود 180 هزار نفر آموزش خواهند دید و طرح
از مهر 97 اجرا میشود.
وی گفت: یکی از نقایصی که در آموزش و پرورش داریم،
استعدادیابی در تمام زمینههای ششگانه استعدادهای دانشآموزان است؛ تا
امروز با طرحهایی مثل شهاب و استعدادهای درخشان تکیه بر استعدادهای دانشی
داشتیم اما طرحی که در دست طراحی است که مثل طرح شهاب در تمام زمینهها
استعدادهای دانشآموزان را ارزیابی کنیم تا تمام ساحت های تربیتی را تحت
پوشش قرار دهیم.